Veel gestelde vragen

Hoe ontvang ik de via de mobiele pinautomaat betaalde bedragen?

Equens staat niet toe dat een PIN betaalautomaat wekelijks of zelfs dagelijks aan een ander bankrekeningnummer wordt gekoppeld. Omdat Brainpoint, naast veel klanten die de PIN apparatuur voor permanent gebruik inzetten, ook zeer veel klanten heeft die een pinautomaat voor korte perioden huren, is alle PIN apparatuur van Brainpoint gekoppeld aan een tussenrekening die op naam staat van de Stichting Derdengelden Brainpoint. Mede hierdoor voldoet Brainpoint aan de certificeringseisen van Currence (www.currence.nl) en heeft Brainpoint een Vergunning als Betaalinstelling van De Nederlandsche Bank (DNB). Alle betalingen die zijn gedaan via de gehuurde PIN apparaten komen op de centrale bankrekening van de Stichting Derdengelden Brainpoint binnen. De bedragen worden vervolgens direct doorgestort naar de rechthebbende huurders. Er vindt geen verrekening plaats met huur of transactiekosten. Voor het huren van de pinautomaat en voor de transactiekosten wordt later een afzonderlijke factuur gestuurd.
Terug naar Veel gestelde vragen